42 hölgy nevezett a 13. Ultrabalaton egyéni mezőnyébe. Vagyis ők mindannyian azzal a céllal vágtak neki az idei erőpróbának, hogy egyben lefutják a 221km-es versenytávot. Közülük csupán 17-en szelték át a célszalagot. Köztük volt Erdélyi Nándi (ENSPORT szakmai vezető) futója, Boros Linda is. Ebben a beszámolóban Linda meséli el a célig vezető utat.

1 hét telt el az Ultrabalaton óta. Talán ma volt az első nap, amikor végigaludtam az éjszakát anélkül, hogy a lábfejemben zsibbadást éreztem volna. Ugyanis, “szerencsére” ez volt az egyetlen fájdalom, ami megkeserítette az utolsó 50 kilométerét az első UB-mnak.

Nem egészen 2 évvel ezelőtt kezdődött az egész “ultrás” pályafutásom, amikor egy céges váltó futóverseny előtt feldobta Zoli (akkori főnököm, és bringás kísérőm is) az ötletet, hogy fussam le a teljes 62 kilis távot egyben!
Oké, ez éppen nekem való feladat – gondoltam -, csupán 2 Velencei-tó kör… menni fog. Volt rá szűk 3 hónapom.

De jó lenne azért, ha találnék valakit aki ellát néhány tanáccsal előtte… Ekkor kaptam meg Nándi számát, akit gyorsan fel is hívtam, elmondtam neki röviden a múltamat, jelenemet és a tervemet. Elindult a közös munka. (2017. júliusa óta van ENSPORT-os edzés tervem)

Augusztusban sikeresen megvolt az első ultra távom, majd következett a tervezés… UB lehetne majd egyszer, gondoltam, de az nagyon messze van még. Nándi felvázolta a lépéseket, az utat, a munkát amit meg kell tenni addig. Megígérte, ha indulok egyéniben, Ő lesz a bringás kísérőm is

Tetszett, motivált, akartam csinálni.

2018-ban Nagy Lacival futhattam életem első páros UB-ját, ami óriási élmény volt. Na, jövőre majd egyéniben! – gondoltam.

Az elmúlt 1 év tudatos felkészüléssel telt, vártam már, hogy elrajtoljunk és futhassak. Taktikát gyakorlatilag a helyzet szülte: Nándi volt a bringás kísérőm és az autós is egyben, vagyis autóval előre ment 50 kilit majd visszabringázott elém és kísért kb. 30-at bringán.

Szépen haladtunk előre, ettem-ittam futottam, az időjárás kellemes volt; csak délutánra kezdett felmelegedni, de sikerült visszahűteni a fejemet. 150-ig gyakorlatilag nagyobb holtpont nélkül eljutottunk. Ezután már volt minden: sötétség, eső, szél, fáradtság.

A lábfejemet kezdte a cipő szorítani, amit kezdetben megoldottam egy cipőfűző lazítással, de egy idő után rájöttem, hogy már nincs hova lazítani rajta. Nagyon vártuk a hajnalt, hogy világosodjon, bíztam benne, hogy ettől majd felébredek egy kicsit.

A nagy felébredés elmaradt ugyan, de legalább az eső kezdett alább hagyni.
“Már csak egy maraton van hátra!” – biztatott Nándi. Borzasztó volt akkor ezt hallani, amikor már szinte alig bírtam mozogni. Egy pillanatra sem jutott eszembe, hogy nem megyek végig az úton, ami zavart, hogy tudtam, az időm már nem lesz olyan mint amit szerettem volna.

Az utolsó 3 kili a célig volt számomra a legtanulságosabb: Mindig van az emberben plusz erő, amit ha kell, és akarja, elő tud hozni magából.

Elkezdtem újra futni, a fájdalom elillant, méterről méterre emeltem a tempót, semmi másra nem figyeltem, csak Nándi szavaira: hogy az út melyik részen menjek, hogy végül újra 6 perc alatti lett a sebességem, majd az utolsó méterekre és a Célra.

Sikerült!

A célban azonban már a következő gondolat járt a fejemben: Jövőre újra itt szeretnék lenni, és megcsinálni! Folytatjuk, Nándi!


Ha Te is olyan célokat dédelgetsz, hogy lefutod a jövőben az Ultrabalatont, fordulj hozzánk bizalommal az alábbi elérhetőségeinken. 14 felkészült edző várja, hogy kihozhassák belőled a maximumot:

web: https://www.ensport.hu/
facebook: https://www.facebook.com/ensporttraining/
instagram: http://instagram.com/ensporttraining/

BUDAPEST
1162, Csömöri út 213.
info@ensport.hu
(+36) 70/905-55-07

SOPRON
9400, Győri út 36.
sopron@ensport.hu
(+36) 30/420-17-71

KAPOSVÁR
7400, Vásártéri út 17.
kaposvar@ensport.hu
(+36) 30/621-10-99

MISKOLC
3528, Takta u. 3.
miskolc@ensport.hu
(+36) 70/612-51-60